Skip to content

Det är fullbordat

7 november, 2012

Det är redan en tid sedan jag med uppkavlade ärmar letade efter försvunna stativdelar i vilt forsande vatten. En av delarna hade försvunnit för gott och jag skruvade ihop stativet igen med fullgoda resultat. Delen, en liten plastring, hade ingen avgörande betydelse för stativets funktion. Men det var liksom inte samma stativ längre. Så jag kontaktade några fotoaffärer per epost. Och fick inga svar. Det gjorde mig minst sagt missnöjd. Det värsta arbetet hade ändå jag själv utfört då jag med stor möda letade efter rätt sprängskisser och koder. Tjänstvilligheten är inte vad den en gång varit. Kavat stegade jag in i en fysisk fotoaffär (samma kedja jag kontaktat per epost) och framförde mina klagomål gällande betjäningen. Efter en stunds diskussion får jag rådet att vända mig till Tura Scandinavia som alltså fungerar som huvudimportör av Manfrotto i Finland. Efter att ha testat ett par av telefonnumren på hemsidan får jag äntligen tag på en livs levande människa. Rätt del hittas och vi kommer överens om leverans. Killen varnar för lång väntetid, men det var naturligtvis inget problem.

Igår, en dryg månad efter telefonsamtalet, kom så ett litet brev på posten. Min ring. Min så efterlängtade R440,25 hade äntligen kommit hem. Med skakande händer plockade jag isär stativet. Den passade! Mitt stativ är helt igen. Jag vill samtidigt passa på att ge en eloge åt Tura Scandinavia. Betjäningen fungerade felfritt, och inget behövde jag heller betala för ringen. Inte ens postavgifterna. Sånt gillar jag.

No comments yet

Kommentera

