Skip to content

Patina

18 september, 2012

Halvkrasslig och ganska så hungrig traskade jag idag omkring på förbjuden mark. Bilderna nedan är från en ö med stora skyltar som varnar med väktare och – nästan – vite. Därför låter jag det förbli osagt var nånstans jag var. Mitt äventyr vill jag ändå gärna rättfärdiga med hänvisning till allemansrätten, respekt för naturen och den ibland ack så nödvändiga civila olydnaden.

Jag hade egentligen för avsikt att fota för ett annat projekt som jag ligger i startgroparna för. Störst hittills. Känns spännande att samarbeta med såväl arkitekter som högt gående administration. Fotandet för det projektet gick idag inte helt enligt planerna, men missnöjd kan jag inte påstå att jag blev. En gammal båt gav mycket tröst och inspiration.

Rubriken ‘Patina’ beskriver innehållet i dessa bilder bäst. Tidigare hade jag nog använt benämningar som ”urban decay” eller ”what is no more”. Lite pretentiöst, jag vet. Men så var det tidigare, på engelska skulle det skrivas. Därför får de bilder jag hädanefter skapar kring förfallna objekt falla under rubriken ‘Patina’, som jag tycker fungerar utmärkt på flera språk.

Som det kanske syns, använde jag mig idag enbart av Lensbaby 3G. Controlfreak, som jag är…

No comments yet

Kommentera

