Skip to content

Var har jag gått?

3 september, 2012

Ett drygt år har gått sedan det senaste inlägget. Jag ligger nog bra till bland finalisterna för priset för sämst uppdaterade blogg.

Det är möjligt att en ändring kommer att ske. För, trots att mitt fotograferande inte har varit ”offentligt” och ännu mindre ”aktivt” så betyder det inte att saker inte skulle ha skett.

En hel del ångest har präglat mitt förhållande till kameran. Förväntningar (som runnit ut i sanden), drömmar (spruckna, naturligtvis) och trevande försök ledde till att jag fick starka antipatier till allt vad fotande heter. Det som länge varit en så kär hobby, blev till sist ett slags måste. Seendet blev en gröt jag inte fick någon klarhet i.

Så, vad gjorde jag? Jag gick och fiskade. Jag behövde tydligen en hobby vid sidan om min hobby. Tankarna klarnar, lugnet infinner sig. Ibland dyker det till och med upp lite mat på bordet. Det är bra att fiska.

Nu kan jag ta med mig kameran ut igen.

No comments yet

Kommentera

