Skip to content

This I ate

5 november, 2010

Oj så kreativ jag blev med min nya leksak. Ideerna formligen strömmar ut. Idag har jag kommit på en ny fotoserie OCH funderat ut hur årets julkort skall se ut. Får se hur länge det håller i sig.
Här är då den nya fotoserien: this I ate. Efter att ha druckit en kopp kaffe på Ikea, slog det mig att matfotografering är ett specialområde inom fotokonsten som jag egentligen aldrig satt ner nån energi på. Samtidigt slog det mig att det ögonblicket var illa valt då jag redan hade ätit upp kakbiten (som nu inte var upplagd på något speciellt estetiskt tilltalande sätt heller). Inspirerad av den föråldrade modeflugan inom bröllopsfoto, trash the dress, förevigade jag den den toma men ack så mycket berättande tallriken där min dajmkaka vilat.

No comments yet

Kommentera

