Skip to content

Nya rörliga möjligheter

5 november, 2010

Följande text har jag knappat in på ett tangentbord stort som ett par tändsticksaskar. Jag sitter vid köksbordet och leker med min nya leksak: Nokia N8.
Ända sedan i våras har jag gått och väntat på möjligheten att inskaffa denna pocketkamera som det dessutom går att ringa samtal och surfa på nätet med. Somliga vill hemskt gärna jämföra den med Apples iPhone, det kan inte jag uttala mig om, det enda jag är säker på är att kameran är av världsklass. Att det sedan går att installera en WordPress-widget är bara ett plus.
Bilden här är tagen med N8:n och redigerad med lurens standardprogram. Inga märkvärdiga funktioner finns där, men skärpereglaget gjorde mig onekligen lite imponerad. Att inte kunna skapa vignetteringar eller lägga på en enkel svart ram är lite av en besvikelse.

No comments yet

Kommentera

