Skip to content

Produktkatalog

21 augusti, 2010

Detta har jag alltså knåpat med på sistone. Det kan ju tyckas lite malplacerat att börja mata ut en produktkatalog med priser och specificeringar i en tid då dygnets 24 timmar inte tycks räcka till för ens de mest grundläggande behoven. Men, jag måste få andas lite emellanåt också. Ungefär så här tänkte jag att omslaget skulle se ut.

Innehållet är fortfarande på designstadiet, men jag tänkte köra med en enkel stil där ett uppslag får representera en tjänst (eller produkt). Den ena sidan tillägnas helt produkten eller tjänsten, medan uppslagets andra sida får bestå av information, beskrivningar och prisuppgifter. Hur många sidor katalogen blir vet jag ännu inte i detta skede. Då katalogen är klar, sätter jag ihop alla uppslag till en pdf-fil och laddar upp den till Issuu.com. Jag måste medge att jag är lite imponerad av den sidan. Som plattform lämpar den sig utomordentligt bra för just produktkataloger, det är lätt att länka till dokumentet, och läsaren som öppnas är snygg och ganska snabb. Nästan som att bläddra i en riktigt katalog. Har man tid över går det bra att kolla runt i sidans stora bibliotek, där hittas nästan alllt mellan himmel och jord.

I övrigt håller jag på och bockar av punkt efter punkt på min att-göra-lista. Olyckligtvis dyker det hela tiden upp nya uppgifter på den, men jag borde väl inte vara så missnöjd över den saken. Det vore väl sist och slutligen ganska olyckligt om jag inte hade något att göra, sådär i fotoväg.

No comments yet

Kommentera

