Skip to content

Drivved

31 juli, 2010

Livet är fyllt av val och prioriteringar. I ett tidigare inlägg reflekterade jag över svårigheterna i att uppnå en balans mellan arbete, hem och fritid. Då konstaterade jag att fotograferingen bara är en hobby, så den får åka längst ner på listan. Och så har det blivit nu. Det tycks omöjligt att pressa loss en timme eller två för att ta sig ut med kameran över axeln. Det närmaste jag kommer konstformen är om kvällarna då huset lugnat ner sig och jag tar upp en fotobok att bläddra i. Inspirerande är förstås det också, men frustrationen infinner sig också ganska snabbt då tankarna börjar snurra och idéer om fotoprojekt föds. När skall man hinna med allt man vill?

Under semestern blev det fotat en hel del. Däribland stocken ovan. Den hittade jag en morgon då jag promenerade längs stranden.Förgäves försökte jag fånga dess karaktär på bild. Jag återvände på kvällen och då var ljuset ett helt annat. Det gav ett bättre resultat. Tålamod tycks vara nyckeln till allt.

No comments yet

Kommentera

