Skip to content

Små konstnärer bland oss

28 april, 2010

Jag har besökt ganska många lekparker på sistone. Ganska många gånger. Inget fel med det, det är roligt att dottern får gunga och träffa kompisar. För det mesta har jag kameran med mig, men det blir mest familjebilder. Förutom häromdagen. I asfalten vid lekparken har någon ritat med gatukritor på marken. Min spontana reaktion var glädje, det var lite gulligt att någon fortfarande håller på med det. Jag hade för mig att gatukritor hörde till 80-talet, men tydligen inte.

Jag ska hålla ögonen öppna och förhoppningsvis hittar jag fler gatukonstnärer vars verk jag får föreviga, det kunde bli en bra serie.

Ganska oskyldiga är ändå dessa små klottrare. Konstverken regnar bort. Det gör däremot inte graffitin som ”pryder” väggarna i staden, kanske de äldre klottrarna kunde testa gatukritor lite emellanåt också.

No comments yet

Kommentera

